مقاوم سازی ساختمان و بهسازی

مقاوم سازی ساختمان مقاوم سازی و بهسازی اسکلت فولادی و بتنی مقاوم سازی فونداسیون و نشست ساختمان

مقاوم سازی ساختمان و بهسازی

مقاوم سازی ساختمان مقاوم سازی و بهسازی اسکلت فولادی و بتنی مقاوم سازی فونداسیون و نشست ساختمان

بهسازی ساختمان و مقاوم سازی

ترمیم نشست ساختمان

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ق.ظ

فونداسیون را شاید اصلی ترین جزء در باربری ساختمان باید به حساب آورد. چرا که تمامی بارهای منتقل شده از کف طبقات، تیرها و ستون ها در نهایت توسط فونداسیون به خاک منتقل می گردد. چنانچه سازه فونداسیون مقاومت کافی نداشته باشد و یا خاک  زیر پی از تراکم و یا مقاومت کافی برخوردار نباشد. ساختمان نشست کرده و موجب بروز ترک در قسمت های مختلف ساختمان و همچنین کج شدگی ( ناشاغولی) ساختمان می گردد.

نشست ساختمان و ترک خوردن دیوار

چنانچه نسبت به نشست و ترک های به وجود آمده در ساختمان بی توجهی به عمل آید، به مرور زمان موجب بحرانی شدن وضعیت ساختمان و بروز فاجعه خواهد شد ولی چنانچه به موقع دست به کار شد و نسبت به بروز ترک در قسمت های سازه ای ساختمان حساسیت نشان داده شود و به موقع برای مقاوم سازی ساختمان اقدامات لازم انجام گیرد هزینه ی کمی جهت انجام مقاوم سازی صرف خواهد شد و هرقدر دیرتر دست به کارشد و کار مقاوم سازی به تاخیر افتد، وضعیت سازه نامناسب تر، ترک ها بیشتر، نشست ساختمان بیشتر و در نتیجه هزینه بهسازی و مقاومسازی ساختمان بسیار بیشتر خواهد شد.

 

شاقول سازی و تراز کردن ساختمان یکی از تخصص های منحصربه فرد در شرکت های مقاوم سازی می باشد که بنا به شرایط ساختمان و وضعیت کنونی ساختمان یکی از روش های مقاوم سازی و ترمیم ساختمان را انتخاب و اجرا می نماید و چنانچه فونداسیون سازه دارای ضعف باشد به روش های مختلفی از جمله افزایش بعد و شمع زدن اقدام به تقویت فونداسیون ساختمان می نماید.

 

مهندس علیرضا خویه
کارشناس ارشد مهندسی عمران- زلزله
مقاوم سازی ساختمان فولادی و بتنی
تماس: 09120453389

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ق.ظ
  • شرکت مقاوم سازی ساختمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی