مقاوم سازی ساختمان و بهسازی

مقاوم سازی ساختمان مقاوم سازی و بهسازی اسکلت فولادی و بتنی مقاوم سازی فونداسیون و نشست ساختمان

مقاوم سازی ساختمان و بهسازی

مقاوم سازی ساختمان مقاوم سازی و بهسازی اسکلت فولادی و بتنی مقاوم سازی فونداسیون و نشست ساختمان

بهسازی ساختمان و مقاوم سازی

پر کردن چاه های جذبی فاضلاب زیر فونداسیون سازه

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۱۷ ب.ظ

در برخی موارد چاه های فاضلاب قدیمی عامل اصلی نشست و ترک خوردن ساختمان می شوند لذا پر کردن این چاه ها در اسرع وقت از مهمترین کارهایی می باشد که مانع از پیشروی نشست در سازه می شود. 

اینکه چاه ها با چه مصالحی پر شوند از اهمیت بسیار بالایی برخورد است که همواره پیشنهاد می شود از با نظر مهندس مقاوم ساز این امر صورت پذیرد ولی چنانچه شرایط بازدید برای مهندسین محیا نبود موارد ذیل پیشنهاد می گردد:

 

در صورت وجود میله چاههای فاضلاب قدیمی ضمن شناسائی دقیق موقعیت و عمق آنها در محدوده شالودهها باید اقدامات لازم مطابق دستورالعمل زیر نسبت به پر کردن آنها انجام گیرد:


1- ابتدا باید پس از تمیز نمودن خاکهای دســـتی موجود در کف میله که بر اثر ریزشهای احتمالی ایجاد شده است تا عمق 2متری تراز زیر شالوده مورد نظر، میله چاه توسط شفته آهک همراه با خاک محل و مخلوط نمودن آن با مصالح درشت دانه رودخانه ای در حد قلوه سنگ پر شود.


2- سپس 2متر فوقانی با بتن مگر با عیار سیمان 150کیلوگرم بر متر مکعب پر گردد. میتوان ملات شفته آهک را با ملات ماسه سیمان با عیار نسبتاً کم به همراه لاشه سنگ جایگزین نمود. همچنین میتوان تا تراز زیر شالوده مورد نظر را با استفاده از ملات ماسه سیمان و لاشه سنگ پر نمود
 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۱۷ ب.ظ
  • شرکت مقاوم سازی ساختمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی